شنبه 13 مردادماه 1397 مدیران و نمایندگان یازده دفتر انجمن جامعه شناسی در دانشگاه شیراز جمع شدند. این نشست - کارگاه دو روزه به میزبانی دکتر احمدی (مدیر محترم دفتر انجمن جامعه شناسی در دانشگاه شیراز) برگزار شد. هدف نهایی کردن فرایند انجام مرحله اول طرح ملی گفتگوی خانواده است که انجمن جامعه شناسی ایران طراحی و اجرای آن را برعهده گرفته است .

روز دوم هم مهمان دانشگاه شیراز (سایت صندوق جمعیت) بودیم. کارگاهی برای تسهیلگران سطح یک در طرح ملی گفتگوی خانواده برگزار شد.در این کارگاه دو روزه مدیران دفاتر و یا نمایندگان آنان از دفاتر: اراک، اهواز، بوشهر،سقز، شیراز،گنبد، لرستان، مازندران، هرمزگان، یاسوج و یزد حضور داشتند.

حضور مؤثر، هم افزا وشور انگیز این جمع جامعه شناس و جوان که به دانش روز تسلط و به کار گروهی باور دارند نشان می‌داد که جامعه شناسی رشته ای است که زمانش فرا رسیده است.رشته ای است که می تواند برای شناخت و جستجوی راه حل، برای مسائل متنوع اجتماعی، در درون جامعه و در کنار گروه های ذینفع و بویژه برای شنیدن صدای کسانی که کمتر شنیده می شوند مفید و مؤثر باشد.

جامعه شناسان می توانند در این عرصه فرایندها را، با اتکا به ارزش ها و تکنیک های تسهیلگری هدایت کرده ، توصیف های جاندار و مستندات علمی را فراهم آورند.

21