روز یکشنبه 4 شهریورماه 97 در دفتر نمایندگی دانشگاه شیراز درتهران، از ساعت ۸ تا ۱۷، بخش اول از کارگاه دو روزه اصلاح پروتکل اجرای کارگاه آموزش تسهیلگران در طرح ملی گفتگوی خانواده، مرحله اول برای مجریان باقیمانده برگزار شد.

در این کارگاه مدیران دفاتر، نمایندگان آنان ویا مجریان طرح از دفاتر؛ آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، تهران، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، سرپل ذهاب، سمنان، سیستان وبلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، گیلان، مرکزی وهمدانحضور یافتند.

در فرایند آموزش، حاضران به این جمع بندی رسیدند که در شرایط امروز ایران، دانش جامعه شناسی رشته ای است که می تواند با رویکرد مشارکتی برای شناخت و جستجوی راه حل، مسائل متنوع اجتماعی، در درون جامعه و در کنار گروه های ذینفع و به ویژه برای شنیدن صدای کسانی که کمتر شنیده می شوند مفید و مؤثر باشد و روزنه هایی که از دل آنها پویش های اجتماعی، که از پایین شکل می گیرد را بشناسد و به سهم خود با تکیه بر ارزش ها وتکنیک های تسهیلگری در شکوفایی شان تاثیرگذار باشد.علاوه بر آن توصیف های جاندار و مستندات علمی را فراهم آورد و عمل اجتماعی را با اتکا به بینش جامعه شناسی و خیر همگانی دیدبانی و تسهیل کنند.

در میانه کارگاه دکتر معصومه ابتکار (معاون زنان وخانواده ریاست جمهوری)، دکتر خانیکی (رئیس انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات)، دکتر سراج زاده (رئیس انجمن جامعه شناسی ایران) و دکتر نادگران (رئیس دانشگاه شیراز) در کارگاه حاضر و با شرکت کنندگان به گفتگو پرداختند.

روز دوم کارگاه در تاریخ 5 شهریور ماه درهمان دفتر نمایندگی دانشگاه شیراز درتهران از ساعت ۸ تا ۱۳ادامه یافت.

نکته آموزنده کارگاه در روز دوم ، حضور به موقع، مشارکت فعال بویژه در گروه خانم های حاضر در کارگاه بود. در مجموع کارگاه بدون غیبت برگزار و لیست مجریان استانی طرح نهایی شد.

24

25

26

3

4

5

6

7

8

 

9

11

12

14

15

16

17

18

 2019

21

22

23

13

10

2