همایش ملی مسائل اجتماعی ایران(چالش­ها و راهکارها)با تاکید بر مسائل اجتماعی استان لرستان،در سیزده محور تخصصی و با مشارکت مراکز علمی و دانشگاهی و حمایت انجمن جامعه‌­شناسی استان در روز چهارشنبه ۲۴آبان ماه در دانشگاه لرستان برگزار گردید. اعضای انجمن جامعه­‌شناسی استان با عضویت در کمیته علمی و کمیته داوران همایش و همچنین ارائه مقاله و انتخاب به عنوان مقالات برتر، نقش مهمی در برگزاری همایش را عهده‌­دار بودند.

دکتر اسداله نقدی استاد جامعه­شناسی شهری دانشگاه بوعلی­سینا و عضو هیات مدیره انجمن جامعه­‌شناسی ایران، با موضوع: پیرامون یک مساله اجتماعی تام؛(حاشیه نشینی و اسکان غیر رسمی با تاکید بر شهر خرم آباد)،

دکتر سهیلا صادقی فسایی استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران، با موضوع: فضای مجازی و چالش­های خانواده

دکتر رسول صادقی دانشیار گروه جمعیت­‌شناسی دانشگاه تهران با موضوع: تاخیر و ناپایداری ازدواج در ایران، سخنرانان علمی این همایش بودند.

محورهای همایش:

تحولات جمعیتی و مسائل اجتماعی

رسانه های جمعی و مسائل اجتماعی نو ظهور

گذارهای جامعه محور و مسائل اجتماعی

واکاوی و اولویت بندی مسائل اجتماعی زنان و خانواده

پارادایم­های روش­شناسی تبیین مسائل اجتماعی

شهرنشینی و شهرگرایی و ظهور مسائل اجتماعی

چالش­های اقتصادی و سنخ­شناسی مسائل اجتماعی

مخاطرات زیست محیطی و رخداد مسائل اجتماعی

راهکارهاي پيشگيري، مداخله، کنترل و کاهش مسائل اجتماعي با تاکید بر سارمانهای مردم نهاد

الگوهای عملیاتی توانمندسازی گروه­های آسیب­‌پذیر ( جامعه هدف سازمانهای بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد شهید و امور ایثارگران و ... .

سنخ شناسی مسائل اجتماعی از منظر آموزه­‌های دینی

ایثار و شهادت؛ فرصت‌ها و چالش‌های اجتماعی

محور ویژه : استان لرستان و مسائل اجتماعی ( شناسایی، تبیین و پیشگیری)

در این همایش علمی ۴۲۴مقاله علمی به سایت علمی همایش ارسال که ۱۷مقاله برتر بعد از بررسی توسط

داوران انتخاب گردید.

نشست تخصصی انجمن جامعه‌­شناسی استان با دکتر اسداله نقدی استاد جامعه‌­شناسی شهری دانشگاه بوعلی­سینا و عضو هیات مدیره انجمن جامعه‌­شناسی ایران در حاشیه همایش برگزار گردید. در این نشست ابتدا دکتر حسن اسماعیل­‌زاده مدیر دفتر انجمن در استان، به ارائه گزارش مبسوطی از فعالت­های انجمن در سطح استان و تلاش انجمن برای فراهم آوردن بسترهای لازم برای استفاده از دانش جامعه‌­شناسی در حل مسائل اجتماعی پرداخت و سپس دکتر نقدی به اهداف انجمن جامعه‌­شناسی ایران و تلاش برای تحقق آنان اشاره کرد. نهادینه کردن نگرش علمی به پدیده­‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ... در جامعه، تقویت تعامل و گفتگوی علمی بین کنشگران اجتماعی و تلاش برای حفظ میراث انجمن از مهم­ترین مواردی بودند که دکتر نقدی به آن­ها اشاره کردند.

 

نشست تخصصی با دکتر نقدی2

نشست تخصصی با دکتر نقدی3

 

نشست تخصصی با دکتر نقدی1