لوگوی انجمن جامعه شناسی ایراندر سال 1393 و در همایش بزرگ دولت و تشکل‌های اجتماعی با شرکت 3000 سازمان مردم‌نهاد کشوری و در حضور رئیس جمهور، درخواست نام‌گذاری روزی به نام تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی از سوی سمن‌ها به رئیس جمهور داده شد. این درخواست در شورای فرهنگ عمومی مطرح و نهایتاً در شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز 22 مرداد هر سال در تقویم به نام روز تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی نام‌گذاری شده است. ضمن گرامی‌داشت این روز، تک تک اعضای محترم انجمن جامعه‌شناسی ایران را به کنشگری و مشارکت بیشتر در راستای اهداف عالی انجمن یعنی «رشد و تعالي همه جانبۀ علوم اجتماعي و ايجاد همكاري و همياري ميان اصحاب اين علوم و پاسخگويي به نيازهاي علمي روز در پيوند با توسعۀ جامعۀ ايران» دعوت می‌کنیم.

هیات مدیره دوره یازدهم، ضمن تشکر از اعتماد شما عزیزان در انتخاب هیات مدیره جدید، از همه اعضای محترم انجمن، بیش از گذشته انتظار مشارکت، همراهی و همکاری دارد. خواهشمند است برای ارتقای روحیه انجمنی و جلب مشارکت بیشتر اصحاب علوم اجتماعی و به‌منظور اصلاح روندها، نظرات و پیشنهادهای ارزنده خود را همراه با ارزیابی و نقد گذشته فعالیت‌های انجمن و میزان توفیق یا ناکامی آن در جلب مشارکت بیشتر دانشمندان و کنشگران علوم اجتماعی ایران، برای هیات مدیره ارسال فرمایید (از طریق ایمیل انجمن این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ).

ضمناً کسانی که علاقه‌مند هستند داوطلبانه در کلیه زمینه‌های کاری و فعالیت انجمن مشارکت داشته باشند آمادگی خود را برای همکاری از همین طریق اعلان فرمایند تا از حضور موثر آنان برای پیشبرد اهداف انجمن بهره‌برداری شود.

                                                                                         هیات مدیره انجمن جامعه.شناسی ایران