شش کارگاه نیم روزه گفتگوی خانواده در شهر ساوه، به تفکیک در میان فرزندان، مادران و پدران و سمن‌ها در ماه های مرداد و شهریور سال 1398 با حضور حداقل 15 و حداکثر 20 نفر در هر کارگاه و در مجموع 101 نفر برگزار شد. در برگزاری کارگاه های مذکور از 6 نفر از تسهیلگران فعال سطح دوم منتخب از مرحله اول طرح گفتگوی ملی خانواده جهت همکاری در برگزاری کارگاه‌ها دعوت شد.

همچنین از پدران، مادران، دختران و پسران از سازمان های مردم نهاد، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و داوطلبین علاقمند جهت مشارکت در کارگاهای شش گانه دعوت به‌عمل آمد.

دراین کارگاه ها شرکت کنندگان حول سه پرسش کلیدی به گفتگو نشستند:

  • ویژگی های یک خانواده مطلوب چیست؟
  • چه موانعی برسرراه یک خانواده مطلوب قرار دارد؟
  • پیامدهای این موانع برخانواده چه خواهد بود؟

در این کارگاه ها ویژگی های یک خانواده مطلوب توسط مخاطبین تعریف و موانع موجود بر سر راه تشکیل و یا وجود خانواده مطلوب طی یک فرایند کاملا مشارکتی شناسایی و اعلام شد. پیامدهای این موانع در مسیر تشکیل خانواده مطلوب توسط هر یک ازگروهای ذینفع بررسی و هر یک با ترسیم درخت ریشه ها و تبعات برای هر مسئله به نمایش در آمد.

موانع عمده شکل گیری خانواده عبارت بود از؛ فقر؛ الگوهای نامناسب، محدودیت ها، عدم وجود مهارت گفتگو، نبود عشق موثر، بی اعتمادی، برخورد تحکم آمیز، طلاق، عدم انسجام، عدم تفاهم، فقدان پایبند اخلاقی، بی مسئولیتی، خیانت.

 گزارش تفضیلی را اینجا بخوانید.

 ساوه شش گانه 1

ساوه شش گانه 2

ساوه شش گانه 3

ساوه شش گانه 4

ساوه شش گانه 6

ساوه شش گانه 5