نشست گروه علمی -تخصصی جامعه شناسی احساسات روز یکشنبه ۱۵ مهر ماه ۱۳۹۷ در سالن جلسات انجمن جامعه شناسی برگزار شد. در این نشست دکتر سهیلا علیرضا نژاد به معرفی کتاب خود با عنوان «جامعه شناسی عشق؛ تاملی بر تحول روایت زنانه عشق» پرداخت و گفت: این کتاب حاصل یک پژوهش 12 ساله مردم نگارانه در باره تجربه زیسته گروهی از زنان داوطلب تحصیل کرده و شاغل ساکن تهران است.
احساسات مهر97
این پژوهش با توجه به اهمیت عواطف اجتماعی در شکل دهی به روابط اجتماعی و برای فهم معنای عشق در سال 1383 آغاز شد. پرسش اولیه به فهم مفهوم عشق در زندگی زیسته این زنان و تحولات آن توجه داشت. در خلال این مدت با بیش از هفتاد زن مصاحبه شد یا در بحث‌های گروهی شرکت کردند که در این کتاب از 46 مصاحبه استفاده شد. نسخه نهایی کتاب پیش از اقدام برای انتشار توسط تعدادی از زنان مشارکت کننده در پژوهش و تعدادی از زنانی که در پروژه مشارکت نکرده بودند، و نیز برخی متخصصین مطالعه شد. 
نوبسنده کتاب افزود: این کتاب در نه فصل فراهم شده است. در خلال این نه فصل به عشق به مثابه یک عاطفه اجتماعی از یک‌سو و نقطه تصادم عاطفه اجتماعی و رابطه اجتماعی از سوی دیگر نگریسته می‌شود. اولین فصل کتاب به بیان مساله و ابعاد آن می‌پردازد. در فصل دوم مفهوم عواطف اجتماعی مورد بحث قرار می‌گیرد. فصل سوم به نظریات مربوط به عشق و تحولات این مفهوم می‌پردازد. در فصل چهارم به عشق به مثابه یک تجربه زنانه توجه شده و مفهوم جنس عاطفی مورد توجه قرار می‌گیرد. در فصل پنجم تحول مفهوم عشق در زندگی این زنان مورد بررسی قرار گرفته است. در فصل ششم عواطف همراه عشق مورد بررسی قرار گرفته و در فصل هفتم رابطه عشق و قدرت در زندگی زیسته این زنان مورد بررسی قرار می‌گیرد. در فصل هشتم، عشق به مثابه تقدیر مورد بررسی قرار گرفته و در فصل نهم تاثیر تجربه عاشقانه بر ازدواج  و طلاق و همچنین تحولات آن مورد بررسی قرار می‌گیرد و بر این اساس به پرسش آغازین پاسخ داده می‌شود.  
علیرضانژاد ادامه داد: در این کتاب عشق به مثابه یک برساخت اجتماعی فرهنگی مورد بررسی قرار می‌گیرد و این ایده اصلی که عشق به مثابه عاملی در رستگاری و خوشبختی یا شوربختی آنان مطرح است، را مورد توجه قرار می‌دهد. عشق در زندگی یک انسان و در خلال نسل‌ها به نحو متفاوتی تجربه می‌شود. نکته مهم آن است که اگر چه ظاهرا درد و رنج از مجموعه عواطف همراه عشق است اما این امری پایدار نیست و فرد مادامی که بتواند در زندگی به پیش رود از این حس بیش از پیش فاصله می‌گیرد. در اشکال مدرن‌تر عشق، امکان تعدد روابط افزایش می‌یابد.
 در پایان جلسه حضار سوالات خود را مطرح کردند و دکتر فرح ترکمان نیز در تکمیل بحث مباحثی را مطرح کرد.