نظرسنجی از علملکرد سال98 انجمنانجمن جامعه‌شناسی ایران هر ساله فرم نظرسنجی آنلاینی را در اختیار اعضای انجمن قرار می‌دهد تا عملکرد انجمن را در سال گذشته مورد ارزیابی قرار دهند. برای اطلاع بیشتر اینجا را کلیک کنید. 

درباره این فرم، نکته‌ای از سوی یکی از اعضای محترم انجمن جامعه‌شناسی ایران مطرح شده که در ادامه  آن را می‌خوانید.


 با سلام و احترام
نظر به اینکه انجام نظرسنجی دقیق و علمی باعث می‌شود یک انجمن همواره خود را در معرض نظر مخاطبان  و اعضا قرار دهد ضرورت دارد این پرسشنامه هویت واقعی افراد را احراز نکند. با توجه به اینکه در پرسشنامه نظرسنجی موجود در سایت انجمن در ابتدای آن از افراد اسم و مشخصات پرسیده می‌شود که طرح این سوالات باعث سوگیری در پاسخ ها شده و عدم شرکت یا ارائه نظرات به صورت غیرواقعی را موجب می‌گردد. لذا شایسته است پرسشنامه مزبور با هدف کسب نظرات واقعی افراد و ایجاد فضای امن برای ابراز نظر آزادانه افراد بدون  ثبت اسم مورد بازبینی قرار گیرد.

با سپاس
مجتبی ترکارانی
دفتر انجمن جامعه شناسی خرم اباد


پاسخ: 

سلام بر شما. این پرسشنامه را انجمن جامعه شناسی ایران طراحی نکرده است. کمیسیون انجمن های علمی وزارت علوم آن را طراحی کرده و به همه انجمن ها می دهد و مبنای پرسش ها هم شاخص های ارزیابی خودشان است. انجمن ها همراه گزارش عملکرد سالیانه که به کمیسیون می فرستند، اگر نتایج ارزیابی را هم بفرستند، بر امتیازات سالانه اثر مثبت می‌گذارد. پاسخگویان می‌توانند مشخصات و ایمیل خود را ننویسند وآن را ارسال کنند.