تبریز مهر97 18طرح ملی «گفتگوی ملی خانواده» با حضور پژوهشگران، دانشگاهیان، سمن ها، فعالان اجتماعی و کارشناسان مسائل خانواده و با مشارکت اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری و انجمن جامعه شناسی ایران شعبه استان آذربایجان شرقی در تبریز آغاز شد.

طرح ملی «گفتگوی ملی خانواده» با حضور پژوهشگران، دانشگاهیان، سمن ها، فعالان اجتماعی و کارشناسان مسائل خانواده و با مشارکت اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری و انجمن جامعه شناسی ایران شعبه استان آذربایجان شرقی در تبریز آغاز شد.

صادق زاده مدیر کل امور بانوان و خانواده استان آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح طرح ملی گفتگوی خانواده، یکی از رویکردهای معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری را توجه ویژه به خانواده برشمرد و بیان داشت، فکر می کنیم برای کاهش برخی فاصله ها و شکاف های درون خانواده و درون نسل ها لازم است تا این موارد دنبال و اجرایی شود تا آسیب های کمتری را شاهد باشیم.

وی گفت: یکی از معضلات مهم در خانواده ها اختلالات ارتباطی می باشد که امیدواریم با کمک گروهها و سازمان های مردم نهاد، موضوع خانواده را به گفتگوی ملی تبدیل کنیم.

صادق زاده افزود: ما نیاز به آموزش مهارت‌های زندگی داریم به طوری که اگر آموزش از سنین کم شروع می‌شد شاید تا حدودی معضلات و آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کرد.وی با بیان اینکه در کنار مشکلات مختلف اجتماعی و اقتصادی یکی از مشکلات در امور خانواده اختلالات رابطه در خانواده‌هاست، افزود: شبکه‌های اجتماعی جای بسیاری از این روابط در خانواده‌ها را می‌گیرد و نمی‌تواند جایگزین شود.

ایشان در ادامه با بیان اینکه این طرح با مشارکت معاونت امور زنان و خانواده و انجمن جامعه شناسی ایران، در اکثر استانها در کشور اجرایی شده است، گفت: طرح گفتگوی ملی خانواده بین نسل‌ها در واقع طرح مشترک معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با انجمن جامعه شناسی ایران است، که نمایندگان انجمن جامعه شناسی ایران در همه استان، اجرای این طرح را عهده دار هستند و مسئولیت هماهنگی، برنامه ریزی و پیگیری و نظارت طرح، به دفاتر بانوان و خانواده استانداری ها سپرده شده است.

صادق زاده با بیان اینکه این طرح در دو مرحله در استان آغاز شده است گفت: در مرحله اول، تسهیلگرانی از حوزه های اجتماعی و فرهنگی مسائل حوزه خانواده در سطح استان را رصد و آموزش های لازم را در زمینه تعامل در حل مشکلات طی خواهند کرد و در مرحله دوم این طرح با همت تسهیلگران در محلات اجرا خواهد.

 

منبع: سایت امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی