پاسخ به نامه انجمن جامعه شناسی ایراندر پی ارسال نامه انجمن جامعه‌شناسی ایران به انجمن‌های جامعه‌شناسی بین المللی، اروپا و آمریکا و درخواست از آنها برای موضع‌گیری علیه تحریم‌های اقتصادی دولت آمریکا در شرایط بحران کرونا که فشار مضاعفی بر اقتصاد ایران و مردم این کشور وارد می‌کند، روسای انجمن بین‌المللی جامعه‌شناسی و انجمن جامعه‌شناسی اروپا به این نامه واکنش مثبت نشان داده‌اند.

دکتر ساری حنفی رئیس انجمن بین‌المللی جامعه‌شناسی در پیامی به دکتر سیدحسین سراج زاده رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران ابراز داشته، «در وضعیت این پاندمی جهانی و در این زمانه تیره و تار، من به فکر شما و همه مردم ایران هستم. ما در انجمن بین‌المللی جامعه‌شناسی در حال آماده کردن بیانیه‌ای بر علیه همه تحریم‌های اقتصادی هستیم و امیدوارم به زودی شما خبرش را از ما بشنوید. کمیته  فرعی حقوق بشر ما سخت مشغول کار روی این بیانیه است». 
همچنین خانم مارتا سولر رئیس انجمن جامعه‌شناسی اروپا در پاسخ به رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران نوشت: «ما امیدواریم که شما در این زمانه سخت سلامت باشید. انجمن جامعه‌شناسی اروپا از اینکه حقوق  بشر همه جا رعایت شود حمایت می‌کند و برای موضع گیری درخصوص هر نوع تحریم در دوره پاندمی کار خواهد کرد؛ در این دوره ما بیش از هر وقت دیگری به همبستگی جهانی نیاز داریم».
مایکل بورووی هم که ریاست انجمن جامعه‌شناسی آمریکا و انجمن بین‌المللی جامعه‌شناسی را در سابقه حرفه‌ای خود دارد و در زمان ریاستش بر انجمن بین‌المللی جامعه‌شناسی، به دعوت انجمن جامعه‌شناسی ایران 2 بار به ایران سفر کرده بود، در پیام خود با ستایش از نامه انجمن جامعه‌شناسی ایران، اظهار امیدواری کرده است که این انجمن‌ها بیانیه‌هایی در حمایت از خواسته انجمن جامعه‌شناسی ایران صادر کنند.
 

اخبار مرتبط:

مکاتبه انجمن جامعه‌شناسی ایران با چهار انجمن جامعه‌شناسی دنیا دربارۀ نگرانی از ادامه تحریم‌ها در وضعیت پاندمی کووید 19

 بیانیۀ انجمن بین‌المللی جامعه‌شناسی علیه تحریم‌های آمریکا و حمایت از نامۀ انجمن جامعه شناسی ایران

 

بازتاب‌های رسانه‌ای

انجمن جامعه‌شناسی و تلاش برای عبور از بحران کرونا / خبرگزاری ایرنا 20 فروردین 99

نامه انجمن جامعه ‌شناسی ایران به تشکل های جهانی و ابراز نگرانی از تداوم تحریم‌ها / پارس تو دی