جلسه باکمیسیون9دکتر محمد جلالی رئیس جدید کمیسیون انجمن های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عصر روز جهارشنبه 13 تیر 97 در جلسه هیأت مدیره انجمن جامعه شناسی ایران حضور یافت تا درگذشت شادروان دکتر قانعی راد، رئیس سابق انجمن جامعه شناسی ایران را به هیأت مدیره و اعضای انجمن تسلیت بگوید. 

در ابتدای این جلسه دکترسید حسین سراج زاده، به اختصار انجمن جامعه شناسی ایران را معرفی کرد و نقش زنده یاد دکتر قانعی راد را در ارتقاء منزلت انجمن جامعه شناسی و رشته جامعه شناسی بسیار با اهمیت دانست و ابراز امیدواری کرد میراث دکتر قانعی راد تداوم یابد. وی همچنین از حضور دکتر جلالی در دفتر انجمن برای ابراز تسلیت سپاسگزاری کرد.

دکتر جلالی، عضو هیأت علمی گروه حقوق دانشگاه شهید بهشتی و رئیس جدید کمیسیون انجمن های علمی، هم با اشاره به سابقه آشنایی خود با دکتر قانعی راد فقدان او را ضایعه بزرگی برای جامعه دانشگاهی ایران دانست و اظهار داشت: خوشبختانه انجمن جامعه شناسی ایران انجمن ممتازی در بین انجمن های علوم انسانی است و بنیانگذاران و پیش کسوتان آن سنگ بنای خوبی گذاشته اند و این مسئولیت اعضا و هیأت مدیره را در کارهای انجمنی بیشتر می کند تا آن میراث حفظ و تقویت شود.

در این جلسه درباره برخی از موضوعات و مسائل مورد علاقه مربوط به انجمن ها از جمله، کیفیت امتیازدهی و رتبه بندی انجمن ها، جایگاه انجمن ها در دفاع از حقوق صنفی اعضا، همکاری انجمن در فعالیت های پژوهشی مشاوره ای مورد علاقه معاونت پژوهشی وزارت علوم، دیدگاه انجمن درباره برنامه درسی رشته ها و نامه انجمن به رئیس جمهور که سال گذشته در این خصوص ارسال شد، مشکل پرداخت مالیات و نحوه برخورد با انجمن ها به صورت یک شرکت، و ... بحث و گفتگو شد و رئیس کمیسیون انجمن های علمی با ابراز همدلی وعده داد که در چارچوب جایگاه کمیسیون حمایت ها و اقدامات لازم را به عمل آورد.

 جلسه باکمیسیون1

جلسه باکمیسیون2

جلسه باکمیسیون3

جلسه باکمیسیون4

جلسه باکمیسیون5

جلسه باکمیسیون6

جلسه باکمیسیون7

جلسه باکمیسیون8