به اطلاع دانشجویان و پژوهشگران علاقه‌مند به حوزه جامعه‌شناسی دین می‌رساندگروه جامعه شناسی دین نخستین نهادی است که شناسایی، شناساندن، تبیین و ترویج جامعه شناسی دین را به نحو جمعی و آکادمیک در ایران آغاز کرده و هنوز این راه را ناتمام و نیازمند بلوغ می انگارد. ازسوی دیگر تاریخچه گروه، بخشی از ادبیات این شاخه جامعه شناسی در ایران به شمار می آید؛ به ویژه نشست ها و گفتگوهایی که در این حوزه سامان داده است؛ از این رو گروه جامعه‌شناسی دین انجمن جامعه‌شناسی ایران بر آن است که اقدام به مستندسازی تاریخچه گروه دین از بدو تأسیس تاکنون بنماید. این امر از یک سو با هدف شناسایی هویت و ماهیت فعالیت‌های فکری-عملی پیشین و از سوی دیگر نقد و بررسی این پیشینه و تداوم منطقی تر تلاش های گروه صورت می‌پذیرد.

لذا از علاقه‌مندان دعوت می‌شود در پیشبرد این پروژه مستند پژوهشی با شورای مرکزی گروه جامعه‌شناسی دین همکاری کنند.

چارچوب کلی پژوهش دربرگیرنده فعالیت های زیر است:

  • آرشیوسازی برخی سندهای مکتوب موجود پیرامون گروه انجمن جامعه‌شناسی دین
  • مصاحبه شفاهی با اعضای ادوار گروه دین جهت مستندسازی تجارب، داشته‌ها و فعالیت های علمی گروه در گذشته
  • نقد و بررسی یافته ها و ارایه راهکارهایی برای تداوم مطلوب تر فعالیت های گروه
  • گردآوری ماحصل پژوهش در قالب کتاب

***لازم به ذکر است که دستاوردهای این پژوهش به نام داوطلبان تحقیق و تالیف، توسط انجمن جامعه‌شناسی ایران چاپ خواهد شد. این تحقیق می تواند در قالب رساله دانشجویی نیز انجام شود. همچنین گروه جامعه شناسی دین، همکاری لازم را در ارائه تسهیلات، راهنمایی ها و داده ها لازم به محقق وظیفه خویش می داند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت اطلاع از روند پژوهش و طرح سوالات خود از طریق تلفن و ایمیل ذیل با شورای مدیریت گروه جامعه‌شناسی دین در تماس باشند.

شماره تماس:09127098651

آدرس ایمیل:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید