سلام بر اعضای محترم انجمن جامعه شناسی ایران

دکتر سراج زاده خرداد98 1موجب خرسندی و مباهات است که با مشارکت فعال اعضای محترم انجمن جامعه شناسی ایران، انتخابات برای تعیین اعضای هیات مدیره دوره دهم با نظم و آرامش و به صورت قانونمند در روز پنچشنبه 30 خرداد 1398 برگزار شد و اعضای هیات مدیره جدید انجمن انتخاب شدند.

از همه اعضای محترم انجمن که با مسئولیت شناسی نسبت به سرنوشت انجمن خود، در انتخابات شرکت کردند سپاسگزارم و امیدوارم همکاری آنان در انجمن در قالب مشارکت در گروه ها و دفاتر و کمیته ها و نیز برنامه هایی که انجمن برگزار می کند ادامه یابد. 

از همه همکارانی که برای خدمت در این نهاد علمی نامزد هیات مدیره و بازرسی شدند و به یک انتخابات دموکراتیک رونق بخشیدند، صمیمانه سپاسگزاری می کنم و اطمینان دارم که همکاری داوطلبانه آنها با انجمن در گروه ها و دفاتر و کمیته ها ادامه خواهد یافت و انجمن از ظرفیت های علمی آنان بهرمند خواهد بود. 

اعتماد اعضای انجمن به من و سایر کاندیداهایی که در هیات مدیره دوره قبل بودند، نشانه رضایت نسبی آنان از مشی و عملکرد هیات مدیره دوره نهم است، این اعتماد موجب دلگرمی است و مسئولیت ما را برای تحقق اهداف انجمن سنگین تر می کند. همچنین حضور افراد جدید در ترکیب هیات مدیره (اصلی و علی البدل) توان و انگیزه ‌تازه‌ای را به انجمن بخشیده که با همدلی و مشارکت اعضاء بیش از پیش بر کوشش‌های خود برای تحقق اهداف اساسنامه و حفظ و ارتقاء موقعیت انجمن به عنوان انجمن برتر بیفزاید. امیدوارم هم افزایی تجربه و توانایی اعضای جدید هیات مدیره با اعضای قبلی، انجمن را در مسیر تحقق اهدافش کامیاب تر کند. 

انجمن جامعه شناسی ایران با همت، تدبیر و تلاش مدیران و اعضای فعالش از ابتدا تا به امروز، به یک انجمن برتر و اثر گذار در قلمرو دانش و آکادمی و در حوزه عمومی تبدیل، و از سرمایه اجتماعی بالایی برخوردار شده است. همه ما مکلف هستیم قدر این سرمایه اجتماعی گرانبها برای جامعه شناسی ایران را بدانیم و بر آن بیافزاییم نه اینکه آن را به خدمت دیدگاه‌ها و خواسته های خود در آوریم و از سرمایه آن خرج کنیم. 

همراهی و مراقبت همه اعضای انجمن و پایبندی به خرد جمعی، ضوابط اخلاق حرفه ای، و مفاد اساسنامه و آیین نامه ها، موجب می شود انجمن مثل گذشته پویا، پر توان، مورد وثوق و اثرگذار باشد؛ و به تقویت جایگاه خود و جامعه شناسی ایران کمک کند و در عین حال به مسئولیت حرفه ای و اجتماعی خود برای کاهش مشکلات اجتماعی و بهبود زندگی مردم یاری برساند.

با همکاری همه اعضای محترم انجمن و همراهی دوستداران و کنشگران علوم اجتماعی ایران، روزهای بهتری را برای انجمن جامعه شناسی ایران آرزومندم.  

                                   با احترام و سپاس

                                     سیدحسین سراج زاده

                                     دانشیار دانشگاه خوارزمی و عضو هیات مدیره انجمن جامعه شناسی ایران