مجری و تسهیل گر سطح یک: مینا هلالی ستوده

شش کارگاه نیم روزه گفتگوی خانواده در شهر کاشان به تفکیک در میان فرزندان، مادران و پدران درماه های بهمن و اسفند سال ۱۳۹۸، با حضور حداقل 12 و حداکثر 24 نفر در هر کارگاه برگزارشد. در برگزاری کارگاه های مذکور از سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه زنان، کودکان و خانواده شهر کاشان که علاقمند به همکاری در این مرحله بوده و به خانواده ها دسترسی داشتند کمک گرفته شد و مسئولیت دعوت از شرکت کنندگان را سازمان های مذکور و تسهیل گر سطح دو بر عهده داشتند. به این ترتیب که لیست افراد در اختیار تسهیل‌گر قرار می گرفت و وی از آنها برای شرکت در کارگاه دعوت نمود.

دراین کارگاه ها شرکت کنندگان حول سه پرسش کلیدی به گفتگو نشستند:

  • ویژگی های یک خانواده مطلوب چیست؟
  • چه موانعی برسرراه یک خانواده مطلوب قراردارد؟
  • پیامدهای این موانع برخانواده چیست؟

از نظر مادران موانع عمده شکل گیری خانواده مطلوب شامل؛ عدم ایمان به خدا و پشتکار، عدم تفاهم در خانواده، عدم شناخت در خانواده، عدم صداقت و عشق، فشار اقتصادی بود. فرزندان علاوه بر موانع اقتصادی و مسائل عاطفی و شناخت در خانواده به اجبار در ازدواج، اعتیاد، اعتماد نداشتن به یکدیگر اشاره کرده اند. پدران هم علاوه بر مسائل اقتصادی، بر مسائل تربیتی و آموزشی، وضعیت نامناسب فرهنگی و اجتماعی، آسیب های اجتماعی و مهارت های زندگی، عدم مسئولیت پذیری اعضای خانواده و عدم درک متقابل و تفاهم به عنوان مهم ترین موانع شکل گیری خانواده مطلوب معتقد بوده اند.

نتایج کارگاه های مذکور درکارگاه هفتم، که کارگاهی گفتگویی و یک روزه، با حضور سه گروه ذینفع مذکور خواهد بود مورد بررسی مجدد قرار خواهد گرفت .

برای اطلاع بیشتر اینجا را کلیک کنید.

کاشان کارگاه های شش گانه1

کاشان کارگاه های شش گانه2

کاشان کارگاه های شش گانه3

کاشان کارگاه های شش گانه4

کاشان کارگاه های شش گانه5

کاشان کارگاه های شش گانه6

کاشان کارگاه های شش گانه7

کاشان کارگاه های شش گانه8

کاشان کارگاه های شش گانه9