محمود عظیمی رستا*

توسعهاولین نشست گروه توسعه و دگرگونی‌های اجتماعی در دوره نهم فعالیت انجمن، روز یکشنبه 6تیرماه 1395 از ساعت 17 تا 19 در سالن جلسات انجمن جامعه شناسی ایران با موضوع بررسی برنامه‌های پیشنهادی این گروه، با حضور اعضای شورای مدیریت و اعضای پیوسته و چند نفر از دانشجویان علاقه‌مند به مسائل توسعه برگزار شد.

در آغاز این نشست دکتر محمدجواد زاهدی، ضمن تبریک به شورای مدیریت در ترکیب تازه، توضیحاتی را پیرامون نحوه حضور گروه توسعه در شبکه‌های اجتماعی ارائه داد و نظرات اعضا را در این باره جویا شد.

سپس دبیر گروه نیز برنامه‌های پیشنهادی سالانه گروه را ارائه داده و با اصلاحاتی از سوی مدیر و اعضای گروه مورد تایید قرارگرفت. در ادامه این نشست، همچنین سایر اعضا پیشنهادها و دیدگاه‌های خود با محور تمرکز برنامه‌ها روی بحث توسعه در ایران و تعامل نزدیک با دست اندرکاران بخش دولتی توسعه کشور و ضرورت توجه بیشتر به تلفیق تئوری و عمل در مسائل توسعه، ارائه کردند.

در پایان جلسه مقرر شد: 1.در نشست آینده پس از تعطیلات تابستانی، مورخ 7شهریور 95 موضوع "پدیدارشناسی توسعه" از سوی دکتر سامان یوسفوند درقالب سخنرانی ارائه گردد؛ 2.کارگروهی مرکب از "دبیرگروه، دکتر حیدری، دکتر یوسفوند" تشکیل و نحوه تعامل این گروه با بخش‌های دست اندر کار دولتی در امور توسعه مورد بررسی قرار گیرد؛ 3.پیرامون نحوه حضور گروه توسعه در شبکه‌های اجتماعی از سوی شورای مدیریت تصمیم گیری لازم به عمل آید.

 

*دبیرگروه جامعه‌شناسی توسعه و دگرگونی‌های اجتماعی