انجمن مطالعات جوامع فارسی زبان با همکاری انجمن جامعه شناسی ایران هشتمین کنفرانس دوسالانه انجمن مطالعات جوامع فارسی زبان برگزار میکنند.

زمان: 12 تا 16 اسفند 1395

مکان: شیراز، ایران

فراخوان ارسال چکیده مقاله

انجمن مطالعات جوامع فارسی زبان (The Association for the Study of Persianate Societies) از تمامی پژوهشگران برای ارسال چکیده مقاله برای شرکت در هشتمین کنفرانس دوسالانه خود که از تاریخ 12 تا16 اسفندماه 1395 در شهر شیراز برگزار خواهد شد دعوت به عمل می‌آورد. مهلت ارسال چکیده مقالات تا تاریخ 31 خردادماه 1395 خواهد بود. لطفا توجه داشته باشید که برای ارسال مقاله و شرکت در کنفرانس حتما باید عضو انجمن باشید و براس سال‌های 2016 (امسال) و سال 2017 (سال برگزاری کنفرانس) حق عضویت پرداخت کرده باشید. برای عضو شدن یا تمدید عضویت خود لطفا به این نشانی مراجعه کنید:

http://persianatesocieties.org/index.php/membership

مقالات در همه رشته‌های علوم انسانی و علوم اجتماعی مرتبط با فرهنگ ایرانی پذیرفته می‌شود. مقالات انفرادی و همچنین مقالاتی که در قالب پنل‌های از پیش تعیین شده (pre-organized panels) ارائه می‌شوند پذیرفته میشوند. برای پنل‌های از پیش تعیین شده، ارسال چکیده پنل (محدودیت: 300 واژه) و نیز ارسال چکیده هر یک از مقالاتی که در پنل ارائه می‌شود (محدودیت: 300 واژه) الزامی است. در هر پنل از پیش تعیین شده حداقل 3 و حداکثر 5 مقاله قابل ارائه است. برای ارسال چکیده مقاله و یا پنل از پیش تعیین شده لطفا به این نشانی مراجعه کنید:

http://persianatesocieties.org/index.php/asps-2017-abstract-submission

در صورت امکان تعداد محدودی کمک هزینه سفر برای شرکت‌کنندگان از کشورهای آسیای میانه، افغانستان، منطقه قفقاز و نیز برای دانشجویان امریکایی وجود خواهد داشت. موسسات پشتیبان همایش که لیس رسمی و نهائی آن بزودی در سایت انجمن منتشر خواهد شد نیز ممکن است امکاناتی برای کمک به شرکت کنندگان در پنل‌های از پیش تعیین شده که ترتیب آنرا تقبل نموده اند داشته باشند.

انجمن مشتاقانه چشم براه دیدار شما پژوهشگران در شهر زیبا و تاریخی شیراز است. مرکز استان فارس که با عنوان شهر گل و بلبل و با باغ‌ها و شاعرانش شناخته می‌شود نه تنها قلب تپنده امپراتوری هخامنشی و شاهنشاهی ساسانی بوده، بلکه برای سالیان دراز افراد سرشناسی چون سلمان فارسی، ملا صدرا، منصور حلاج، حافظ، سعدی، سیبویه، کریم خان زند و .. را در دامان خود پرورانده است. شهر شیراز و استان فارس همچنین بخاطر بناهای شکوهمندی چون پاسارگاد، پارسه (تخت جمشید)، سروستان، ارگ کریم خانی، باغ ارم، و نیز مساجد، بازارها و مدارس تاریخی‌اش شناخته شده است.

کنفرانس‌های دوسالانه انجمن مطالعات جوامع فارسی زبان پیش از این همایش در شهرهای استانبول ترکیه (2015)، سارایوو بوسنی (2013)، حیدرآباد هند (2012)، لاهور پاکستان (2009)، تفلیس گرجستان (2007)، ایروان ارمنستان (2004) و دوشنبه تاجیکستان (2002) برگزار شده است. برای دیدن برنامه همایشهای پیشین انجمن لطفا به وبسایت ما به نشانی (http://www.persianatesocieties.org) مراجعه کنید. کنفرانس‌های دوسالانه انجمن فرصتی کم ‌نظیر برای گردهم‌آیی پژوهشگران و ایران‌شناسان سرشناس و بنام از تمامی دنیا اعم از امریکای شمالی، اروپا، آسیای میانه، شبه قاره هند، و شرق دور است تا در محیطی علمیک به تبادل نظر در مسایل بینارشته‌ای مرتبط با ایران‌شناسی بپردازند. منتخبی از این پژوهش‌ها در مجله بین‌المللی مطالعات جوامع فارسی زبان (Journal of Persianate Studies) که توسط انتشارات Brill منتشر می‌شود عرضه می‌شود.

فراخوان انگلیسی