گروه علمی- تخصصی جامعهشناسی اقتصادی برگزار میکند:
«آفرینندگان را چه کسی آفرید: نقد جامعهشناسانه مفهوم کارآفرینی در ایران»
ارائهدهنده: دکتر زینب شفیعی
تاریخ نشست: یکشنبه ۱۹ شهریور ساعت ۱۸
لینک نشست:
https://meet.google.com/zie-xixe-csd
پاسخ به این پرسش که چرا یک نفر کارآفرین میشود و دیگران نه به هیچ عنوان ساده نیست. اکثر پژوهشگران این معما را پذیرفته و تعریف خاص خود را از مفهوم کارآفرینی ارائه داده اند. از این رو کارآفرینی واژه بسیار مناقشه برانگیزی است که تجمیع نظریههای مربوط به این حوزه را مشکل کرده است. در این میان در نظریات گوناگون و بعضا متناقض حوزه کارآفرینی، سهم رشتههای علوم اجتماعی مانند جامعهشناسی و تاریخ اقتصادی قابل توجه است. اما منظرهای این دو علم به مسئله کارآفرینی متفاوت است. این تفاوت ها دوگانه ادراکی کمتر از حد اجتماعی و بیشتر از حد اجتماعی را شکل داده که بسیاری معتقدند هر دو این ادارکات ناقص است. جامعهشناسی مبتنی بر فهمی است که عاملیت های فردی را بیش از حد اجتماعی میبیند، اقتصاد از فهمی استفاده میکند که انسان ها کمتر از حد اجتماعی اند. بنابراین دوگانه ادراک کمتر از حد اجتماعی و ادراک بیشتر از حد اجتماعی ، مترادف است با مجادله بر سر توصیف کوران از فیلی که در تاریکی قرار گرفته، از زوایای مختلف توسط آنها لمس شده و هر کس دیدگاه خود را برای رد نظر دیگری ارائه می کند. تبیین این دوگانه و تاثیر آن بر مسئله کارآفرینی نقطه عزیمت این گفتار خواهد بود.
نشانی: تهران، بزرگراه جلال آل احمد، زیر پل گیشا، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، نیم طبقه اول، دفتر انجمن جامعهشناسی ایران/ کدپستی: 1411713118/ صندوق پستی:14395/864
تلفن: 88631891 021ـ88004742 021 دورنگار: 88004742 021
پست الکترونیک:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
و این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
کانال تلگرام انجمن (t.me/Iran_sociology) - کانال تلگرام مرکز آموزشهای انجمن (t.me/Isa_ctc)
اینستاگرام انجمن (Isa13_99)- اینستاگرام مرکز آموزشهای انجمن (Isa.ctc)
استفاده از مطالب سایت با ذکر نام نویسنده و منبع آزاد است.
طراحی و اجرا : شرکت پردیس