دیدار با دکتر مدنیمحمد امین قانعی راد رئیس دوره‌های هفتم و هشتم فعالیت‌های انجمن جامعه‌شناسی ایران در سفر خود به استان هرمزگان در روز شنبه ۱۵ خرداد ماه 1395 با دکتر سعید مدنی عضو هیئت مدیره دوره هفتم این نهاد علمی در بندرعباس دیدار کرد.

رئیس انجمن جامعه‌‎شناسی ایران در این دیدار از خدمات سعید مدنی به عنوان اولین مدیر کمیته برنامه ریزی و ارزشیابی انجمن در تدوین نظام برنامه ریزی و برنامه راهبردی پانزده ساله (۱۴۰۴-۱۳۸۹) در دورۀ هفتم قدردانی کرد و گفت: اکنون انجمن جامعه‌شناسی ایران به عنوان انجمن برتر حوزه علوم انسانی به مثابه الگویی برای سیاستگذاری و برنامه ریزی علمی با جنبه‌های آکادمیک، انتقادی، سیاستی و مردم مدار و با هدف تلفیق دانش و کیفیت زندگی و سلامت اجتماعی مورد توجه جامعه علوم انسانی کشور قرار گرفته است.

او افزود: کسب این موقعیت علمی مرهون تلاش اعضای هیئت مدیره‌های پیشین انجمن و از جمله تلاش‌های جنابعالی در دوره هفتم انجمن می باشد.

سعید مدنی برای اعضای منتخب هیئت مدیره دوره نهم آرزوی توفیق کرد و گفت: امیدوارم با تلاش این همکاران، فرایندهای برنامه ریزی مشارکتی در این انجمن علمی تداوم یافته و ظرفیت‌های دانشی گسترده علوم اجتماعی کشور در خدمت ارتقا سطح رفاه، برابری و توسعه انسانی مردم ایران قرار گیرد.

قانعی راد در این دیدار ابراز امیدواری کرد که سعید مدنی به زودی با رفع محدودیت قضایی موجود بتواند در کنار خانواده و همکاران خود در تهران و با استفاده از تسهیلات تحقیقاتی مناسب به فعالیت های مطالعاتی خود ادامه دهد و نتایج پژوهش های ایشان بیش از پیش از سوی مسئولین ذیربط در جهت کاهش آسیب‌ها و مسایل موجود مورد بهره برداری قرار بگیرد.

قابل ذکر است دکتر سعید مدنی در ایام محبس چندین کار پژوهشی و تالیف و ترجمه را به پایان رسانده است که از آن میان می توان به کتاب‌های فقر و نابرابری در ایران، جنبش اجتماعی، اطلس زنان (بخش ایران) و بازبینی دو کتاب جماعت گرایی، و روسپیگری در ایران اشاره کرد. او در این روزها در حال نگارش نسخۀ نهایی کتاب «گزارش توسعه انسانی در ایران» می باشد.