انتخابات هیأت‌مدیره و بازرسان دوره دهم انجمن جامعه‌شناسی ایران همزمان با مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده انجمن صبح امروز (پنجشنبه 30 خرداد 1398) با دستور جلسه «ارائه گزارش و بررسی عملکرد سه ساله»، «اصلاح موادی از اساسنامه» و «برگزاری انتخابات هیات مدیره و بازرس دوره دهم انجمن جامعه‌شناسی ایران» در تالار ابن خلدون دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و با حضور اعضای پیوسته و افتخاری برگزار شد.

در این جلسه پس از قرائت آیاتی از قران مجید، آقایان دکتر باقر ساروخانی، دکتر سعید معیدفر، دکتر فرهنگ ارشاد، خانم‌ها دکتر مهری بهار و دکتر افسانه توسلی به عنوان اعضای هیأت‌رئیسه جلسه انتخاب شدند. سپس دکتر سید حسین سراج زاده به‌عنوان رئیس هیأت‌مدیره گزارشی از عملکرد هیات مدیره دوره نهم انجمن (1398-1395) ارائه کرد. (برای مشاهده فایل پاورپوینت گزارش اینجا را کلیک کنید).

در بخش دیگری از جلسه، انتخابات هیأت‌مدیره دوره دهم با شرکت 208 نفر از اعضای پیوسته انجمن و حضور آقای صالحی (ناظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) برگزار شد. از میان 19 نامزد هیأت‌مدیره و 5 نامزد بازرسی، هفت نفر اعضای اصلی و علی البدل هیأت مدیره دوره دهم به شرح زیر انتخاب شدند:

  1. دکتر سید حسین سراج زاده با 134رای (عضو اصلی)
  2. دکتر تقی آزاد ارمکی با 106 رای (عضو اصلی)
  3. دکتر پیام روشنفکر با 96 رای (عضو اصلی)
  4. دکتر شیرین احمدنیا با 91 رای (عضو اصلی)
  5. دکتر سیامک زند رضوی با 87 رای (عضو اصلی)
  6. دکتر رضا امیدی با 84 رای (عضو اصلی)
  7. دکتر سوسن باستانی با 79 رای(عضو اصلی)
  8. اسمعیل خلیلی با 56 رای (عضو علی البدل)
  9. دکتر سمیه توحیدلو با 54 رای (عضو علی البدل)

از میان 5 نامزد بازرسی انجمن، دکتر پرویز اجلالی با 59 رای به عنوان بازرس اصلی و دکتر نهال ریاضی با 51 رای به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند.

نتیجه مجمع 1398

در این نشست همچنین تغییرات پیشنهادی اساسنامه انجمن جامعه شناسی ایران در مجمع عمومی فوق العاده مورد بحث و بررسی قرار گرفت و جمع‌بندی آن به شرح زیر است:

اصلاح ماده 7 نتیجه
فعلی

الف ـ عضويت پيوسته:

كلية اعضاي هيأت علمي، آموزشي و پژوهشي شاغل يا بازنشستة دانشگاه‏ها و مؤسسات آموزش عالي كشور در يكي از رشته‌هاي علوم اجتماعي خاص و نيز اعضاي هيإت علمي و پژوهشگران آزاد كه در زمينه موضوعات و مسائل اجتماعي به فعاليت‌هاي علمي و پژوهشي مشغولند با معرفي دو تن از اعضاي پيوسته مي‌توانند به عضويت “انجمن” پذيرفته شوند.

تبصره 1: ساير دارندگان مدارك تحصيلي كارشناسي ارشد به بالا در رشته‌هاي تخصصي علوم اجتماعي خاص با معرفي دو تن از اعضاي پيوسته مي‌توانند به عضويت “انجمن” پذيرفته شوند.

ب ـ عضويت وابسته:

افرادي كه حائز شرايط زير هستند مي‌توانند طبق ضوابط مذكور در اين اساسنامه به عضويت وابسته انجمن درآيند:

1ـ كساني كه داراي درجة كارشناسي (ليسانس) در يكي از رشته‌هاي علوم اجتماعي خاص باشند.

2ـ كلية افرادي كه داراي درجة كارشناسي (ليسانس) هستند و مدت پنج سال به نحوي در يكي از رشته‌هاي علوم اجتماعي خاص فعال بوده و منشأ آثار ارزنده باشند.

موافقت نشد و قرار شد روی آن بررسی بیشتری صورت گیرد و در مجامع بعدی مطرح شود.
پیشنهادی

الف: عضویت پیوسته

کلیه‌ی اعضای هیات علمی آموزشی و پژوهشی شاغل يا بازنشسته دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور و دانش آموختگان مقاطع کارشناسی ارشد و بالاتر در یکی از رشته های علوم اجتماعی خاص می توانند به عضویت پيوسته انجمن درآيند.

ب: عضویت وابسته

افرادی که حائزشرایط زیر هستند می توانند طبق شرايط مذکور در اين اساسنامه به عضويت وابسته ی انجمن درآيند:

1- کسانی که دارای درجه ی کارشناسی (ليسانس) در يکی از رشته های علوم اجتماعی خاص باشند.

اعضای هیات علمی و پژوهشگران آزاد و صاحبنظران و کنشگرانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر در رشته های غیر علوم اجتماعی بوده و در موضوعات و مسايل اجتماعی منشاء آثار ارزنده ای باشند، با درخواست شورای گروه های علمی تخصصی انجمن.

اصلاح تبصره 1 ماده 13-1.
فعلی نامزدهاي عضویت درهیأت مدیره باید حداقل 2 سال سابقه عضویت پیوسته و همکاري با گروههاي تخصصی و دفاتر استانی انجمن داشته باشند. تصویب شد
پیشنهادی نامزدهاي عضویت در هیأت مدیره بایدحداقل3 سال سابقه عضویت پیوسته و همکاري فعال با گروههاي تخصصی یا دفاتراستانی و کمیته های انجمن داشته باشند.
به اساسنامه فعلی اضافه می شود
تبصره 3 ماده 13-1. اگر هریک از اعضای هیئت مدیره در هر سال،در بیش از یک چهارم جلسات غایب باشد، در دوره بعد حق کاندیدا شدن برای عضویت در هیئت مدیره یا بازرسی راندارد. میزان غیبت بر اساس صورتجلسه ها و توسط دبیرخانه انجمن اعلام می شود. تصویب نشد

ماده20- نحوه انتخاب بازرسان

دو نفر بازرس انجمن در جلسه مجمع عمومی و با رای مخفی اکثریت نسبی اعضای پیوسته انتخاب می شوند. نامزد دارای بیشترین آرا بازرس اصلی و نفر دوم بازرس علی البدل خواهد بود.

تبصره 1- نامزدهای بازرسی باید حداقل 3 سال سابقه عضویت پیوسته و همکاري فعال به عنوان عضو هیات مدیره یا شورای مدیریت گروههاي تخصصی و کمیته های انجمن داشته باشند.

تصویب شد

ماده 21- وظایف بازرس به شرح زیر است:

1-    اعلام نظر درباره گزارش مالي خزانه دار به مجمع عمومي

2-   بررسي گزارش سالانه هيئت مديره و تهيه گزارش از عملكرد انجمن براي اطلاع مجمع عمومي

3-  گزارش هرگونه تخلف هيئت مديره از مفاد اساسنامه به مجمع عمومي و در صورت لزوم، درخواست تشکیل مجمع عمومی فوق العاده برای رسیدگی به تخلفات.

تبصره: هیئت مدیره موظف است، با درخواست کتبی بازرس، اسناد و مدارك انجمن اعم از مالي و غيرمالي را در دسترس وی قراردهد.

تصویب شد
       

 

1

2

3

4

5

6

7

10

11

12

 

اخبار مرتبط:

اطلاعیه درباره برگزاری مجمع عمومی عادی و فوق العاده انجمن جامعه شناسی ایران

اعلام لیست نهایی اسامی نامزدهای دهمین دوره هیأت مدیره انجمن جامعه‌ شناسی ایران

دعوت به مجمع عمومی عادی و فوق العاده انجمن جامعه‌شناسی ایران سال 1398

تمدید مهلت ثبت‌نام نامزدهای عضویت در هيات مديره انجمن جامعه‌شناسی ايران (دوره دهم 1401-1398) تا 8 خرداد

تمدید مهلت ثبت‌نام نامزدهای عضویت در هيات مديره انجمن جامعه‌شناسی ايران (دوره دهم 1401-1398) تا 31 اردیبهشت

اطلاعيه ثبت‌نام نامزدهای عضویت در هيات مديره انجمن جامعه‌شناسی ايران ( دوره دهم 1401- 1398)