جامعه شناسی تحلیلی؛ مفاهیم و گذری بر جوامع (جلد اول)

از مجموعه شش جلدی جامعه شناسی تحلیلی

تالیف: دکتر منیژه نویدنیا

ناشر: انتشارات جامعه شناسان

سال انتشار: 1398

جلد اول شامل دو فصل است.

فصل اول به مفاهیم جامعه شناسی به خصوص مفاهیم نو و جدید پرداخته است که ضمن به دست دادن چشم انداز نظری تازه ای به خوانندگان در شناخت مفاهیم عصر حاضر، بتواند راهگشای زندگی امروز آنان باشد.

فصل دوم شامل جامعه و شناخت انواع جامعه به ویژه جامعه مدرن امروزی است که بتواند راهبردی برای مناسبات و تعاملات اجتماعی گردد.

کتاب های جامعه شناسی تحلیلی؛ «سبک نو» در نحوه استفاده از علم جامعه شناسی ارائه کرده است و معرف «سطح جدیدی» در مطالعات و تحقیقات جامعه شناسی هستند که برخی از این موارد به قرار زیر است:

1- سطح «نظری – عملی» و چشم انداز «کل نگر – جزء نگر» را با هم به کار گرفته است و در نتیجه قابلیت بیشتری به بررسی موضوعات بخشیده است.

2- اطلاعات «غیرخطی» و موازی هستند. به بیان ساده، ضرورتی به خواندن مطلب از ابتدای فصل تا انتهای آن، به ترتیب شماره صفحات نیست.

3- هر صفحه؛ به یک عنوان و یک موضوع اختصاص دارد که ویژگی متمایز و مبتکرانه در نگارش علمی نوین، هم تراز با سرعت و شتاب زمانه است.

4- به مدد روش ساده گویی و بهره گیری از نمودارها و عکس ها، قابل استفاده برای همه است که نوید راهی برای کاربری عموم از جامعه شناسی است.

فهرست مطالب کتاب را اینجا ملاحظه کنید.

جامعه شناسی تحلیلی روی جلد

جامعه شناسی تحلیلی پشت جلد